غذا، غذا، همه جا غذا




غذا، غذا، همه جا غذا

 

بعد از چند ماه تلویزیون را روشن کردم . از آنجا که هر گاه بر روی چیزی تمرکز کنی همان اتفاق یا شبیهش برایت می افتد، برنامه تبلیغاتی راجع به کاهش وزن در حال پخش شدن بود.تبلیغی آزار دهنده که کاملا این حس را که در حال دروغ گفتن است در مخاطب ایجاد می کند! تبلیغ راجع به چسبی بود که بر روی سطح پوست می چسبانید و اگر خیلی هم پرخوری کنید اما در آخر بعد از یک هفته کلی وزن کم خواهید کرد!

نمونه چنین تبلیغاتی را در مجله های مختلف و رسانه های ارتباط جمعی می توان یافت کرد. رسانه هایی که کوچکترین تعهدی برای به خطر نیانداختن جان مخاطب نمی پذیرند و تنها معیار نشان دادن آگهی هایشان پول است.

qaz

زمانهای دیگر وقتی می خواهیم با خانواده یا دوستان به خوش گذرانی بپردازیم، علاوه بر این انتخاب که به دل طبیعت پناه ببریم که این انتخاب نمی تواند همیشه در دسترس باشد راه دیگر رفتن به یک مکان برای گذراندن وقت به خوشی است. کافیست وقتی از خانه به بیرون می روید نگاهی به مکان های مختلف در شهر بیاندازید. از هر ۱۰ فروشگاهی که تاسیس می شود به طور مستقیم حداقل ۵ فروشگاه با خوردن در ارتباط است. سوپر مارکت های بزرگ، فروشگاه های بزرگ فست فود که بهتر است به آنها شهر بازی با جان و سلامت بگوییم. مغازه ها و دکه های کوچک فروش ساندویچ که همیشه مشتری خاص خود را دارند. رستوران های شیک یا رستوران ها با شکل سنتی همه و همه بخش بزرگی از شغل هایی است که مردم انتخاب می کنند تا پول خوبی در بیاورند.

 

این مطلب را بخوانید :  دانلود رایگان فیلم استرس

آنچه در اغلب فروشگاه های خوراکی به عنوان معیاری برای جذب مشتری رعایت می شود تبلیغات اغوا کننده ای است که پیشنهاد می کنند از ما بخرید زیرا ما بزرگترین و با کیفیت ترین خوراکی را به شما می دهیم تا نوش جان کنید! وقتی کمی دقت کنید متوجه می شوید که در تمامی غذاهای سرو شده در رستوران ها حجم غذا ۲ تا ۳ برابر بیشتر از چیزی است که بدن ما احتیاج دارد.

وعده های غذایی بزرگ، هیکل بزرگ هم به همراه می آورد. بنابراین، هیچ وقت در رستوران ها دنبال دوبل ها، سوپرسایزها، ویژه ها و خلاصه بزرگ ها نباشید. برای مثال یک دوبل برگر برای دو نفر کافی است. به اندازه نیاز بدنتان سفارش دهید نه بیشتر.

 

امروزه بیش از هر زمان دیگری برای افراد غذای کافی و ارزان قیمت وجود دارد، به ویژه در کشورهای رشد یافته.در صورتی که همیشه این طور نبوده است.خوشبختانه شما مجبور نیستید به عقب و زمانی برگردید که غذا به اندازه کافی برای همه وجود نداشت. پیش تر بسیاری از مردم در دوران قحطی- فراوانی زندگی می کردند، یعنی وقتی غذای کافی در اختیارشان بود تا می توانستند می خوردند و چون مطمئن نبودند که برای روزهای بعد غذایی خواهند داشت یا نه، برای روز مبادا چربی ذخیره می کردند. امروزه در دنیای ما غذا کافی پیدا می شود، اما بسیاری از مردم هنوز مثل گذشتگان در عصر حجر چنان با ولع و مشتاقانه غذا می خوردند که گویی می دانند فردا چیزی برای خوردن ندارند!

 

این مطلب را بخوانید :  اختلال در چربی سوزی و نحوه سوخت چربی در ورزش

در واقع، این روزها هر نوع غذایی که هوس کنیم در فاصله کمتر از یک ساعت فراهم می شود، حتی اگر خانه ما خارج از شهر یا در حاشیه ی شهر باشد می توانیم غذای مورد علاقه خود را از رستوران ها سفارش دهیم . ما حتی نمی توانیم همه ی غذاهایی که در اختیارمان قرار دارد بچشیم.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید : چرا در حالی که ورزش هم می کنیم لاغر نمی شویم؟

چندین سال پیش و حتی همین حالا در برخی از کشورهای پیشرفته برای تبلیغات محصولات خوراکی در رستوران ها و سوپر مارکت ها بلوزهایی دیده می شد که بسیار ارزان و حتی گاهی به رایگان عرضه می شدند. روی این بلوز های تبلیغاتی که اغلب مربوط به برند خاصی بود نوشته شده بود ” غذای بسیار زیاد در زمان بسیار کوتاه “. البته امیدواریم به چنین شعارهایی علاقه مند نباشید. اگر هم علاقه مند هستید آن را تغییر دهید. اگر روزی خواستید از چنین لباس های استفاده کنید حتما لباسی با شعاری متفاوت انتخاب کنید. مثلا لباسی با چنین شعارهایی ” من آنقدر که نیاز دارم می خورم نه بیشتر  ” یا مثلا ” من به قدر کافی غذا می خورم نه بیشتر از آن ” این شعارها مفهومی زیبا به خوردن می بخشد.که آن اراده شماست و از طرفی، شما را مجاب می کند که ولع غار نشینی خود برای غذا را سرکوب کنید و از همه غذاهایی که در طول زندگی در مسیرتان قرار می گیرد، نخورید!

 

این مطلب را بخوانید :  3 ورزش برای سفت کردن و فرم دادن بازوها

کاری که باید اکنون انجام دهید این است که به سایز مناسب فکرکنید، هم سایز مناسب بدنتان و هم سایز مناسب غذای تان.تصمیم بگیرید که برای سالم و فعال ماندن فقط به اندازه کافی غذا بخورید. تصمیم بگیرید خوردن غذاهای سوپر سایز را قبل از آن که سایزتان سوپر شود، ترک کنید.

جزیره

 

يك نظر

یک دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  • آزاده گفت:

    الان که این مقاله رو خوندم واقعا از خودم خجالت کشیدم چون من هم در رستورانها همیشه دنبال غذای بیشتر هستم توی خونه هم از بچگی یادمه همیشه قسمت بزرگ خوراکیها رو میخواستم
    اما از امروز دیگه نه متشکرم

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper