مسابقه شماره ۲




مسابقه شماره ۲

 

 

 

مهلت شرکت در مسابقه تا شنبه ۱۲ دی ماه

 

دانلود فایل صوتی راهنمای مسابقه

 

علم فیزیولوژی ورزشی یک علم پیچیده و برای علاقه مندان به آن شیرین است. فیزیولوژی ورزشی همانطور که از اسمش مشخص است به موضوع کارکرد بدن انسان قبل، حین و بعد از ورزش می پردازد.یکی از مباحث پر طرفدار علم فیزیولوژی ورزشی مسئله انرژی هاست. بدن انسان از سه دسته انرژی مختلف استفاده می کند. که در آینده حتما در بخش مقالات برای شما خواهیم نوشت.اما یکی از سوالات این مسابقه را در زیر مطالعه کرده و گزینه صحیح را در در قسمت پاسخ در بخش نظرات به عنوان پاسخ به سوال یک بنویسید.

 

سوال شماره یک مسابقه

از نظر علم فیزیولوژی ورزشی کدامیک از تمرینات ورزشی باعث می شود احساس انرژی زیادی در بدن بشویم؟! ( منظور در اینجا از احساس انرژی این است که کدام دسته از ورزش ها می تواند باعث شود بدن بیشتر میزان انرژی یا اصطاحا کالری را بسوزاند؟ )

 

این مطلب را بخوانید :  پاسخ های صحیح و برنده مسابقه کاهش وزن 2

الف ) ورزش های مقاومتی

ب ) ورزش های استقامتی

ج ) ورزش های هوازی

 

همه ما می دانیم انجام هر حرکتی احتیاج به چیزی به نام انرژی دارد. این انرژی از منابع مختلفی تهیه می شود.مثل خوردن غذا و یا سوزاندن انرژی ذخیره شده در بدن. سیستم های متفاوتی برای سوزاندن و انرژی غذاهایی که می خوریم وجود دارد. حال اینکه هر مقدار از غذاها دارای انرژی هستند و نوع مواد غذایی و شکل سوخت مواد در بدن یکسان نیستند. با توجه به توضیحات شما فکر می کنید که…

 

سوال شماره دو مسابقه

اگر نوع خورد و خوارک مان در سطحی عادی باشد و شدت حداکثری ورزش بین ۶۵ تا ۷۵ % ضربان قلب باشد، به نظر شما بعد از چند دقیقه ورزش کردن ( مثل دویدن یا پیاده روی سریع ) بدن سراغ ذخایر چربی خودش می رود و از چربی استفاده می کند؟

 

این مطلب را بخوانید :  پاسخ های صحیح و برنده گان مسابقه کاهش وزن 1

الف ) ۱۰ دقیقه

ب ) ۴۵ دقیقه

ج ) ۱۹ دقیقه

د ) ۲۵ دقیقه

 

یکی از راههای درک بهتر شدت درباره ورزشی که می کنیم، فهم این موضوع است که ضربان قلب ما در چه حالتی قرار دارد.مثلا اگر در حال یک ورزش هستیم و ضربان قلب مان بسیار کند می زند، عملا هیچ بازخورد مثبتی را دریافت نمی کنیم. برای بالا بردن علمی و صحیح ضربان قلب و شدت ورزش می بایست کارهای زیادی انجام بدهیم. مثلا می توانیم از یک نیروی مقاومت جدید مثل وزنه ای سنگین تر و یا از یک شیب مثل بالا رفتن از پله یا کوه بهره ببریم.

 

این مطلب را بخوانید :  مسابقه شماره 3 ( بهمن ماه 1394 )

سوال شماره سه مسابقه

ضربان قلب هدف برای سوختن چربی های نسبت به کدام یک از فاکتورهای زیر تعیین می شود؟

 

 

الف ) قد

ب ) وزن

ج ) جنسیت

د ) سن

 

دقت کنید تنها فقط تا ۱۲ دی ماه فرصت دارید که در مسابقه شرکت کنید. با هر ایمیل تنها یک بار باید در مسابقه شرکت کنید. نام و نام خانوادگی صحیح تان را در بخش نظرها بنویسید. آدرس ایمیل تان را چک کنید تا صحیح باشد.

۱۱ نظر

۱۱ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper