اگر می خواهید برای تغییر احساساتتان لاغر شوید!




اگر می خواهید برای تغییر احساساتتان لاغر شوید!

 

مطلبی کوتاه راجع به شخصی خواندم که از کودکی در آرزوی صعود به قله اورست بود.او در بزرگسالی و پس از سختی کشیدن های فراوان روزی به قله اورست صعود می کند اما در کمال تعجب و ناباوری متوجه می شود آنچه از کودکی در آرزویش بوده دقیقا همه چیز نیست!  کوهنورد می گفت “قله واقعا فقط در نیمه راه است “

بعد از مدتی که وزنم کم شد متوجه شدم وزن کم کردن دقیقا تمام آن چیزی نبوده که به دنبالش بودم. کم کردن وزن تنها به نظر ظاهری در من تغییراتی انجام داد.

وقتی در رویای لاغری هستید برای آن سخت تلاش می کنید.سایر نقشه های خود را  به بعد موکول می کنید.مطمئن هستید که وقتی به خواسته خود رسیدید این مبارزه و تلاش با ارزش خواهد بود.آنگاه سرانجام خود را در جای موعود می بینید.اما بام جهان صرفا یک مکان است. برهه ای از زمان است و بخشی از زندگی است، فقط همین. لاغری تنها نقطه ای در نیمه راه است.باید به حرکت و خوردن و زیستن ادامه دهید.

 

این مطلب را بخوانید :  اکسیر من را چه کسی خورد؟!

این مقاله را از دست ندهید :  از موفقیت ترسیدید؟!

 

این فقدان نهایت، این واقعیت که رابطه ی غذا و اندازه ی بدن نقطه ی پایان نیست بلکه مرحله ای دائمی است، جایی است که به آن می رسید و از آنجا همه چیز متفاوت به نظر می آید.مشکل ترین و دردناکترین و فریبنده ترین بینش در باب تحمل است.حتی افرادی که وزن خود را پنج،ده،یا بیست بار کم کرده و باز همان وزن را بدست آورده اند، همچنان باور دارند که دفعه ی دیگر وضعیت فرق خواهد کرد. لاغر بودن همیشه مترادف نشاط و خرسندی و ارج نهادن به خود و عشق است، علی رغم این حقیقت که احتمالا نمی تواند آنها را فراهم کند.

 

اگر خواهان این نشاط هستید چرا مستقیم به سوی آن نمی روید؟چرا انرژی و توجه خود را به جای اندازه ی بدنتان به آن معطوف نمی کنید؟ چرا به جای آنکه به بیرون نگاه کنید به درون نمی پردازید؟ هنگامی که منظره ی زیبایی نزدیکی خانه دارید چرا به قله اورست صعود کنید؟

 

این مطلب را بخوانید :  چه بیماری هایی باعث اضافه وزن می شود؟

البته این نیست که بگوییم باید چاقی خود را پذیرفت.به دست آوردن وزن طبیعی هدف خوبی است.به علاوه فراهم کردن امکان سازگاری با معیارهای فرهنگی زندگی را برایتان آسان تر می کند. کاستن از وزن باعث می شود که طبیعی تر باشید و فشار به قلب و مفاصل خود را  از میان ببرید و امکان انتخاب لباس های بیشتری داشته باشید و در یک صندلی جا بگیرید.دلایل لاغر بودن بسیار است.اما محبوب بودن آن نباید یکی از آن دلایل باشد.چون کارساز نیست.محبوبیت و اندازه اندام شما ارتباطی با هم ندارند.تنها شما باور دارید چنین است.حقیقت این است که شما شایستگی دارید محبوب باشید و خود را عزیز بشمارید صرف نظر از اینکه چه وزنی دارید.

 

این مقاله خواندنی را بخوانید :  مهمترین قدم، قدم اول

 

خبر بد اینکه لاغر بودن کاری را که شما فکر می کنید نمی کند، اگر می کرد هر کسی که اکنون یا روزگاری لاغر بود خوشحال می شد.خبر خوب اینکه می توانید هر چه را که عقیده دارید لاغر بودن به شما خواهد داد داشته باشید و می توانید همین حالا هم آنها را داشته باشید.

 

این مطلب را بخوانید :  چطوری کمتر هوسِ غذا کنم؟

می پرسید”چطور؟”با زندگی کردن به صورتی که انگار خودتان را دوست دارید.با تحمل نکردن حملات چاقی و زشتی.با تعهد به مهربان بودن با خویش و موانع را از سر راه برداشتن.با اختصاص یک ساعت در روز به خودتان.با باور اینکه آنچه می کنید دلایل مثبتی دارد و با کنجکاو بودن درباره ی آن دلایل.با هوشیاری در طرفداری از خود.با اجرای پیشنهادهای مطرح شده در این کتاب و نه فقط اندیشیدن به آنها.با همین الان شروع کردن.با دانستن این نکته که با خواندن این کتاب و تا به اینجا رسیدن دیگر کار را شروع کرده اید.

 

بخشی از کتاب راز کاهش وزن نوشته سینا شریف زاده

برای سفارش کتاب راز کاهش وزن اینجا کلیک کنید

۴ نظر

۴ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper