سلولیت و راه درمان




سلولیت و راه درمان

 

 

حالت (پوست پرتقالی) بر روی پوست بسیار بد شکل است و به سختی می توان آن را رفع کرد.این اثر بیشتر روی ران ها دیده می شود و متاسفانه خانم ها به دلیل ساختار متفاوت سلولی زنان و مردان بیشتر به این عارضه دچار می شوند.

 

بافتی که بیشتر تحت تاثیر سلولیت قرار می گیرد بافت زیر پوستی است که درست زیر سطح پوست قرار دارد.هنگامی که ران زنان را نیشگون می گیریم، متورم شده خطوطی مانند تَرَک روی آن قسمت ظاهر می شود، در حالی که وقتی ران مردان را نیشگون می گیریم، پوستشان فقط چروک می شود.

 

گرچه اغلب معتقدند که سلولیت ناشی از تجمع مواد زائد است، اما به احتمال قوی این عارضه بر اثر تجمع سلول های چربی به وجود می آید.این پدیده در زنان چاق بسیار رایج است  و طی دوران یائسگی نیز به چشم می خورد، چون در این دوران بافت رابط نازک تر می شود و اجازه می دهد سلول های چربی بزرگتر شوند.هر چیزی که باعث حفظ بافت رابط شود، می تواند مفید باشد.ورزش کردن نیز می تواند در شکل سلولیت محیطی و بهبود شکل سلولیت مفید و موثر باشد.

 

Centella asiatica

 

در آزمایشهای بالینی نتایج نشان داده است که گیاه ( آب قاشقی ) در مبارزه با سلولیت موفق بوده است.همچنین به دلیل افزایش جریان خون در ران ها می تواند به رگ های گشاد شده وریدی کمک کند.

 

کیسه کشیدن یا برس کشیدن بدن

 

کیسه کشیدن یا برس کشیدن بدن به زهکشی لنفاوی و جداسازی سموم از بدن کمک می کند، و با این کار به کاهش، یا حتی برطرف سازی، سلولیت در مناطقی نظیر ران ها و کفل ها کمک می کند، چون پروتئین، چربی ها و مواد زائد بیش تر در این مناطق جمع می شوند.

 

این مطلب را بخوانید :  حافظه غذایی را چگونه تقویت کنیم؟

با تغییر عادات غذا خوردنتان و یافتن توازن مجدد بدنتان، سموم و مواد زائد اضافی را که بدنتان نگه داشته بود از دست می دهید.برس زدن روزانه بدن، روش قوی و در عین حال ملایمی برای کمک به بهبود فرایند سم زدایی است.

 

چگونه بدنتان را برس بزنید

 

با استفاده از برس با الیاف طبیعی و در حالی که بدنتان خشک است، از نوک شانه ها برس زدن را شروع کنید و به غیر از سرتان همه جای بدن را با ضربات نرم و طولانی و با حرکات دورانی به سمت قلب برس بزنید، در ابتدا به آرامی و با ملایمت برس بزنید یا کیسه بکشید تا بدنتان به این احساس عادت کند.

 

این مطلب را بخوانید :  14 غذا که گرفتگی عضلانی را درمان می کنند

ممکن است پوست بدن کمی قرمز شود چون خونی که راکد مانده و جریانش کند شده بود، بدین طریق هجوم آورد و جریانش افزایش یابد.این کار را هر روز انجام دهید. دقت کنید که اجرای روزانه این کار تاثیر مثبتی بر روی بدن شما می گذارد.

 

ورزش کردن نیز می تواند به کاهش سلولیت کمک کند، چون لایه چربی زیر پوستی که ذخیره شده است را کمتر می کند.با کاهش وزن، سلولیت نیز کم کم از بین می رود، اما بسیار مهم است که سریع وزن کم نکنید زیرا ممکن است باعث شود سلولیت ها بیش تر به چشم بخورند.

 

این مطلب را بخوانید :  تاثیر استرس بر حافظه و اضافه وزن

به کارگیری روغن ماساژ مناسبی برای سلولیت نیز می تواند سودمند باشد.Body shop نوعی روغن دارد که ترکیبی از روغن بادام، هسته زرد آلو، نارنگی و لیمو ترش است و به نرم شدن و لطافت پوست کمک  می کند. توصیه می شود روغن ماساژ سلولیت را با یک لیف طبیعی، یا کیسه حمام و کمی نمک به مناطق سلولیت دار بمالید.

 

برای دریافت مشاوره لاغری و شرکت در دوره لاغری اینجا کلیک کنید

بدون نظر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper