مسابقه شماره ۳ ( بهمن ماه ۱۳۹۴ )




مسابقه شماره ۳ ( بهمن ماه ۱۳۹۴ )

 

 

مهلت شرکت در مسابقه تا ۲۲ بهمن ماه

 

دانلود فایل صوتی راهنمای مسابقه

 

علم تغذیه هر روز در حال به روز شدن و نو شدن است. هر روز تحقیقات بیشتر و مطالعات بیشتری توسط دانشمندان و متخصصان علم تغذیه انجام می شود. تئوری های زیادی وجود دارد که دانستن آنها می تواند به درک بهتر از علم تغذیه منجر شود. دقت به این موضوع باعث می شود که گاهی افراد دچار سردرگمی بشوند. بزودی مقالات زیادی در وب سایت سینا شریف زاده قرار خواهند گرفت که آموزش ساده و جالبی راجع به تغذیه به شما می دهد. بر طبق رسمی که طی ۳ ماه اخیر آن را انجام می دهیم، هر ماه مسابقه ای علمی داریم که افراد با مطالعه سوال و تحقیق راجع به سوالات و پاسخ صحیح به آنها می توانند شانس خود را برای برنده شدن جوایز وب سایت محک بزنند. در ادامه می توانید با مطالعه سوالات و شنیدن فایل صوتی سینا شریف زاده درباره نحوه شرکت در این مسابقه،  به سوالات پاسخ داده و در این مسابقه شرکت کنید.

 

سوال شماره یک مسابقه

تصور کنید برای یک مسافرت چند روزه به یکی از شهرهای ایران رفته اید و چند روزی در هتلی مانده اید. در دوره کاهش وزن هستید و می خواهید برای صرف صبحانه به رستوران هتل بروید. در این رستوران هر غذایی که فکر کنید موجود است. شما که احساس گرسنگی شدید می کنید می خواهید چیزی بخورید که شما را تا ناهار سیر نگه دارد. چیزی که پس از صرف آن خیلی زود احساس بی حالی نکنید. از بین مواد غذایی موجود چه چیزی را انتخاب می کنید؟  نام غذا یا غذاهایی که می خورید را بنویسید.( دقت کنید که هر غذا و نوشیدنی که بخواهید وجود دارد )

 

سوال شماره دو مسابقه

 

تصور کنید یک روز که از محل کار برای خوردن ناهار به خانه بر می گردید و یا در محل کارتان ناهار می خورید، ناخودآگاه متوجه می شوید که همه غذای داخل بشقاب را خورده اید. احساس می کنید شکم تان پر شده از مواد غذایی و دیگر جایی برای خوردن ندارید. اما گویا هنوز غذا می خواهید! احساس می کنید چیزی در شما وجود دارد که شما را وادار می کند بیشتر بخورید. ۲ عامل غیر روانی که باعث می شوند حتی بعد از خوردن زیاد غذا باز هم غذا بخواهیم را نام ببرید. ( ۲ مورد کافیست. توضیح دادن می تواند به بالا رفتن امتیاز شما کمک کند )

 

 

سوال شماره سه مسابقه

 

از قدیم می گفته اند که قهوه نوشیدنی خوبی برای لاغری است. اما نوشیدن قهوه برای لاغر شدن مانند شمشیر دو لبه کار می کند! یعنی در حالی که به کاهش وزن کمک می کند، گاهی می تواند باعث شود بیشتر بخورید و حتی چاق شوید! شما فکر می کنید دلیل اینکه قهوه هم کمک کننده است و هم بازدارنده چیست؟! ( یک مورد با توضیح کافیست )

 

 

دقت کنید تنها فقط تا ۲۲ بهمن ماه فرصت دارید که در مسابقه شرکت کنید. با هر ایمیل تنها یک بار باید در مسابقه شرکت کنید. نام و نام خانوادگی صحیح تان را در بخش نظرها بنویسید. آدرس ایمیل تان را چک کنید تا صحیح باشد.

 

این مطلب را بخوانید :  پاسخ های صحیح و برنده مسابقه کاهش وزن 2

۵ نظر

۵ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  • سهیلا مظاهری گفت:

    ج ۱ )

    به نظرم بهترین صبحانه یک املت خوشمزه + ۵۰ گرم پنیر و گردوی تازه است. البته نباید زیاده روی بشه . بهتره نون کمی بخوریم چون اصلا خوب نیست صبحانه سنگینی بخوریم. شاید چون بدن مدت زیادی کار نکرده اینطور باشه

    ج ۲ )

    ترشح هورمون های زیادی می تونه باعث این مشکل بشه
    ترشح نامنتاسب سروتونین
    ترشح نامتناسب انسولین
    ترشح نامناسب لپتین

    ج ۳ )

    من خودم با نوشیدن زیاد قهوه اسپرسو چیزی در حدود ۸ کیلو در ۶ ماه چاق شدم و برام عجیب بود. تاثیرات بدی برام به وجود آورد و پزشک گفت مصرف قهوه را برای مدتی کاهش بدم.

    فکر می کنم افت قند خون یکی از این دلایل باشه. به شخصه وقتی قهوه می خورم کمتر از یکساعت نشده تمایل شدیدی نسبت به خوردن قند پیدا می کنم . تمایلی که در هیچ زمان از روز انقدر شدید نیست.

  • الناز منظمی گفت:

    ج ۱ )

    نان سنگک + ۳۰ گرم کره + گردو + عسل + شیر
    این بهترین چیز برای بدنه

    ج ۲ )

    ترشح یکباره هورمون هایی که به خوردن و نخوردن واکنش نشان میدن
    مثل انسولین _ گلوکاگون _ لپتین _ گرلین

    ج ۳ )

    به دلیل اختلال در عملکرد هورمون ها مثل انسولین و کورتیزول

  • فاطمه ابراهیم زاده گفت:

    پاسخ سوال اول:
    با توجه به اینکه صبحانه اساسی ترین و مهم ترین وعده در روز است و در دوره کاهش وزن قرار دارم صبحانه ای که انتخاب خواهم کرد : یک یا دو کف دست نان جو یا سنگک ((این نان ها سبوس دار هستند و به دلیل دارا بودن فیبر زیاد جلوی اشتها را میگیرد و انسان دیرتر گرسنه میشود)) + دو عدد سفیده تخم مرغ پخته ((تخم مرغ دارای پروتئین فراوان است هضم ان به زمان زیادی نیاز دارد و سطح قند خون را تنظیم کرده و نیاز بدن به مصرف مواد غذایی مابین صبحانه و ناهار را کاهش دهد.)) +سبزی خوردن ((سبزی حجیم و سیر کننده است.)) یک لیوان شیر کم چرب ولرم با مقدار کمی عسل هم میخورم((شیر موجب رفع بیحالی و احساس سیری میشود.))

    پاسخ سوال دوم:
    *یکی از راه های کنترل گرسنگی ارام خوردن غذا است. زمانی که انسان گرسنه می شود هورمون گرسنگی به نام گرلین از معده و دستگاه گوارشی ترشح شده و به مغز اعلام می کند که بدن گرسنه است و باید غذا بخورد .بعد از غذا خوردن هورمون سیری به نام لپتین از معده و پانکراس ترشح می شود و به مغز رفته و اعلام می کند شما سیر شده اید و از ترشح بیشتر هورمون گرسنگی جلوگیری می کند . به همین دلیل وقتی ما سریع غذا میخوریم به هورمون لپتین وقت کافی نمیدهیم و احساس گرسنگیمان از بین نمیرود .برای جلوگیری از این امر ۱- حدود ۱۰-۱۵ دقیقه قبل از غذا مقداری سالاد بدون سس میل کنید۲- از بشقاب و قاشق کوچک استفاده کنید تا غذای شما دیرتر تمام شود و لپتین به موقع ترشح شود. ۳- حدود ۲۰ دقیقه خوردن را طول دهید و لقمه ها را خوب بجوید. ۴- از غذا هایی با فیبر و پروتئین بالا استفاده کنید.
    *خواب ناکافی هم میتواند دلیل افزایش اشتها باشد .وقتی انسان به اندازه کافی نخوابد انرژی بدنش در طول روز کم خواهد بود و احساس گرسنگی بیشتری خواهد کرد. کم خوابی باعث اختلال در هورمون های اشتها هم میشود. وقتی کم میخوابیم بدن ما ترشح هورمون لپتین که احساس سیری را القا میکند را کاهش میدهد و ترشح هورمون گرلین که گرسنگی را تحریک میکند را افزایش میدهد.با داشتن خواب کافی(۸-ساعت) میتوان هورمون های اشتها را متعادل نمود .
    پاسخ سوال سوم:
    قهوه به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی کافئین اعتیاد اور است.و شخص معتاد به قهوه معمولا حداقل روزی ۲ لیوان قهوه میخورد و همراه آن مقداری شکر قهوه خرما بیسکویت یا… میل میکند و چون قهوه خاصیت تسریع متابولیسم یا چربی سوزی دارد به خیال خودش ضرری نخواهد کرد اما همین عادت خوردن روزی چند بار شکر بسکوبت یا… سبب چاق شدن فرد میشود.علت دیگر چاقی با قهوه میتواند بالا رفتن انسولین خون و در نتیجه احساس ضعف باشد و در نتیجه خوردن خارج از کنترل باشد.

  • saram گفت:

    ج۱.دولیوان اب ناشتا.عسل و کره حیوانی و نان سبوس دار.عسل به دلیل اینکه از قند پیچیده ساخته شده در نتیجه کم کم میزان انسولین رو بالا میبره و ما افت قند خون و در نتیجه میل انی شدید به خوردن کربوهیدرات رو پیدا نمیکنیم بر خلاف قندهای ساده مثل شکر که باعث اعتیاد به مصرف قند میشه.و نان سبوس دار هم که دارای فیبر زیادی هست وباعث سیری بیشتر میشه در بدن.ج۲.شخصی که یه هو به خودش میاد ومیبینه که کلی پرخوری کرده احتمالا خیلی تند و نجوییده خورده غذارو و این تند خوردن باعث میشه که مغز فرصت اینکه سیگنال سیری رو به معده بفرسته پیدا نکنه چون میدونیم که این امر بیست دقیقه طول میکشه و دلیل دومش این میتونه باشه که مغز اون فرد غرق در سرتونینی هست که در زمان غذا خوردن ترشح میشه و معده پره ولی مغز گوشش بدهکاره این حرف هانیست و حسابی داره برا خودش حال میکنه در نتیجه فرد تا مرز خفگی به پرخوردن ادامه میده. ج۳.شاید به خاطر این باشه که بعضی ها قهوه رو تلخ میخورندو از مزایای افزایش متابولیسم ان بهره مند میشن و بعضی ها هم به همراه شکر مصرف میکنن قهوه رو و این باعث اضافه وزنشون میشه

  • عابد گفت:

    باسلام

    ج ۱

    نان سنگک + ۳۰ گرم کره + گردو + عسل + شیر
    این بهترین چیز برای بدنه

    ج ۲

    ترشح یکباره هورمون هایی که به خوردن و نخوردن واکنش نشان میدن
    مثل انسولین _ گلوکاگون _ لپتین _ گرلین

    ج ۳

    به دلیل اختلال در عملکرد هورمون ها مثل انسولین و کورتیزول

    باتشکر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper