چرا دورهمی خوردن چاق می کند؟




چرا دورهمی خوردن چاق می کند؟

چرا دورهمی خوردن چاق می کند؟

 

ما در جهان زندگی می کنیم یا جهان در ما؟! شاید از این سوال تعجب کنید و بگویید پاسخ به این سوال احتیاج دارد درباره فلسفه خیلی چیزها بدانیم.اما واقعا اینگونه است؟ تفسیر شما از جمله ای که در اول مطلب مطالعه کردید نشان می دهد چقدر باهوش هستید! در اولین گام می خواهم به شما بگویم سعی کنید متفاوت نگاه کنید زیرا نگاه متفاوت است که نتایج جدید تری به وجود می آورد.اگر درست نگاه نکنیم شبیه  انسان های چاقی می شویم که هر بار رژیم تکراری می گیرند و دوباره چاق می شوند! اما چرا دور هم غذا خوردن ما را چاق می کند؟ آیا در واقع همه انسان هایی که دور یک میز می نشینند و غذا می خورند چاق هستند؟

 

وقتی خانواده دور هم جمع می شوند، معمولا کاسه های بزرگ یا دیس هایی که در دسترس اند باعث می شود تا افراد ناخودآگاه بیشتر غذا بخورند.یک پژوهش نشان داده است که زنان ۱۰درصد بیشتر غذا می خورند.این پژوهش ها همچنین نشان داده اند که وقتی غذا به جای قرار گرفتن در ظرف های کوچک مخصوص هر نفر، در ظرف های بزرگ قرار بگیرد آقایان سریع تر پرس اول را تمام می کنند و با رفتن به سراغ پرس بعدی، ۲۹ درصد بیشتر از معمول غذا می خورند.همه می دانند که دورهم غذا خوردن با حسن نیت صورت می گیرد.وقتی شما برای عده ای غذا تهیه می کنید، بیشتر غذا درست می کنید تا خیال تان راحت باشد که به هر کس به اندازه کافی غذا می رسد.شبیه به سفارش تعداد بیشتر غذا برای یک مراسم عروسی که در ایران انجام می شود.

 

تعارف کردن نکته مهم دیگری است که مشکلات بزرگی را به وجود می آورد.یکی از دانشجویان دوره جزیره کاهش وزن می گفت : به تازگی نامزد و عقد کرده ام.هر هفته دو یا سه بار به خانه مادر همسرم می روم و فوق العاده تحت فشار قرار دارم زیرا خیلی زیاد تعارف می کنند و برای اینکه ناراحت نشوند باید از هر غذا مقداری بخورم.این در حالی است که تمایلی به خوردن ندارم اما وقتی همه افراد دور میز را می بینم که می خورند آنها را همراهی می کنم.وقتی می خواهم این مشکل را حل کنم متوجه می شوم که در حال بیمار کردن خودم هستم.از نظر عصبی تحت تنش هستم و با خوردن زیاد تصور می کنم تمام زحماتم هدر رفته اند.

 

بهترین راه برای اینکه از ناخودآگاه  بیشتر خوردن رهایی یابید و بیشتر از نیاز بدنتان غذا نخورید کافیست ظرف های حاوی غذا را در آشپزخانه روی میز یا جای دیگر قرار دهید تا افراد در صورت تمایل برای برداشتن دوباره غذا مجبور باشند از روی میز بلند شوند.این کار باعث می شود که افراد خانواده و دوستان شما با دقت بیشتری عمل کنند و فقط چیزی که می خواهند بخورند.علاوه بر این، این وضعیت جلوی پرخوری و سیر شدن تا حد خفگی را می گیرد.

 

وقتی دیس بزرگ غذا را از روی میز بردارید، احتمالا متوجه می شوید که تمایل افراد برای پایان دادن به خوردن برای بار دوم یا سوم کاهش می یابد.بعضی از افراد سرجایشان می مانند تنها برای اینکه پرخوری نکنند.بعضی دیگر به این دلیل از جایشان بلند نمی شود به همین دلیل ساده که بلند شدن زحمت دارد.در هر دو حالت، راحت بنشینید و ببینید که چگونه فضا و جو مهمانی در جهت مثبت هدایت می شود.

به همین ترتیب وقتی برای خود یا خانواده تان آشپزی می کنید و غذای بیشتری درست می کنید تا برای بعد نگهداری کنید، آن مقدار از غذا را قبل از این که شروع به خوردن کنید، کنار بگذارید.اگر غذای اضافه روی میز را روی میز رها کنید، کسی تمایل پیدا می کند تا بیش از مقداری که در ابتدا تصمیم داشته است بخورد.

 

این تغییر کوچک و ساده تفاوتی حقیقی ایجاد می کند.بعد از اینکه خودم با مادرم درباره این  مسئله صحبت کردم و او درباره این موضوع نظر مثبتی داشت به مرور زمان متوجه شدم که تمامی اعضای خانواده تمایل کمتری به خوردن بیشتر پیدا می کنند.اینگونه کمتر به آشپزخانه برای کشیدن غذای بیشتر مراجعه می کردیم.تمام زحمتی که دارد این است که قبل از اینکه بنشینید تا غذا بخورید، کمی غذا در ظرف تان بکشید و در کنار میز غذا قرار بگیرید و غذا میل کنید.این برنامه ریزی آسان به یک تغییر بزرگ در شما کمک می کند.موفقیت های بزرگ از تصمیم های آسان شکل می گیرد.

 

این مطلب را بخوانید :  برای لاغر شدن چطوری خرید کنیم؟!

برای سفارش کتاب راز کاهش اشتها ( کنترل مغز گرسنه ۱) اینجا کلیک کنید.

بدون نظر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper