باور چاقی و افسردگی



باور چاقی و افسردگی
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ sina sharifzadeh

باور چاقی و افسردگی

 

از امروز در نظر داریم هر هفته به سه درس درباره باورهای اشتباه و متداول معضل چاقی بپردازیم. هر ۲ یا ۳ روز یک درس دریافت می کنید که باورهای اشتباه را بازگو و باورهای صحیح تر را جایگزین می کند. در این بین با تغییر باورها متوجه می شوید چگونه عملکرد تان در دوران کاهش وزن را بهبود ببخشید.

 

باور غلط و اشتباه یک

من چاقم و بخاطر اینکه چاقم افسرده هستم.

باور صحیح

باور بالا قطعا غلط نیست اما وقتی ندانیم دلیل پشت پرده افسردگی چیست، باز هم همان کارهای اشتباه قبلی را تکرار میکنیم. کارهایی مثل گرسنگی کشیدن یا به سختی ورزش سنگین و آسیب زا انجام دادن.

حالت افسردگی بدلیل وجود عصبانیت ها در انسان به وجود می آید. یعنی فردی که ناتوان از انجام کاری است ( مثل برقراری یک رابطه عشقی، جنسی یا ناتوانی در انجام کاهش وزن و …… ) عصبانی می شود و برای اینکه عصبانیت خود را التیام ببخشد، احساس عجز و ناتوانی حالت افسردگی در فرد به وجود می آورد.

این حالت به این دلیل که عصبانیت ادامه دار فوق العاده به سلامتی بیشتر صدمه می‌زند و گاهی باعث انجام رفتارهای ناهنجار و جنون آمیز می شود، فرد به طور ناخواسته یا گاهی خودآگاه افسردگی را انتخاب می کند.( حس بدبختی و ناتوانی تلقین شده )

حالا تصور کنید یک فرد به این دلیل که یک کار اشتباه ( رژیم های تکراری و بدون آموزش یا ورزش های بیشتر ثمر ) را تکرار کرده و نتیجه نگرفته یا نتیجه مقطعی گرفته، دوباره حس بیچارگی و افسردگی کند. آیا در این حالت اتفاق مثبتی برای او می افتد؟

با گفتن من ناراحتم و افسرده هستم یک جمله خبری اغلب بی ثمر می گوییم اما با این باور که باید بیاموزم بدنم، روانم و رفتارهایی که دارم باید بیاموزند تا به هدف برسم می توانید یک قدم مثبت بردارید.

یک پیشنهاد دارم . برای یک ساعت یک کار که فکر می‌کنید سخت است و از آن می ترسید انجام دهید.مثلا اگر از پیاده روی کردن خوشتان نمی آید سعی کنید با یک دوست و برای فقط یک ساعت بدون داشتن فکرهای منفی و به شکل طبیعی شروع کنید به راه رفتن.اینگونه متوجه می شوید که خیلی راحت تر عمل سخت گذشته را انجام می دهید.

در درس های بعد درباره سیم کشی مغز تان بیشتر می آموزید….

 

برای سفارش کتاب راز کاهش وزن روی عکس زیر کلیک کنید .

 

book new00

این مطلب را بخوانید :  چرا هر چه داروی لاغری می خوریم نمی شود که بشود!

بدون نظر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper