چرا هر چه داروی لاغری می خوریم نمی شود که بشود!




چرا هر چه داروی لاغری می خوریم نمی شود که بشود!

9f07dab98fc4312360398634fa4e397f_large

داروی لاغری نام آشنای زندگی ام بود.چیزی که بارها از آن برای وزن کم کردن استفاده کردم. آنچه اهمیت داشت این بود که به عنوان یک کمک برای کاهش وزن از آن استفاده می کردم. برای مدتی از دارو استفاده می کردم و بعد از مدتی خسته می شدم و مصرف آن را قطع می کردم. مطالعات بر روی افراد چاق نشان می دهد ۶۰% چاق ها از داروی لاغری برای کاهش وزن استفاده می کنند.

 

۱.افراد ناآگاه بیشتر دارو می خورند یا افراد آگاه؟!

 

همه به شکلی وسوسه می شوند داروی لاغری بخورند.تبلیغات اغوا کننده بسیاری از داروهای لاغری را در مجلات و رسانه های تصویری نشان می دهند که انسان های زیادی را لاغر کرده اند.تبلیغات از این قبیل انسانهایی را نشان می دهند که چاق هستند و پس از صرف دارو جثه ای شبیه به مانکن های برنامه های فشن پیدا کرده اند. گاهی این افراد شکم شش تکه ای دارند که ماحصل سالها ورزش کردن مدام است! نشان دادن این آگهی ها افراد ناآگاه و گاه افراد آگاه را ترغیب می کند تا مصرف داروی لاغری را امتحان کند.

فارغ از اینکه تا چه میزان با داروهای لاغری آشنایی دارید، خوشحال می شویم در ادامه اطلاعات مهم و تاثیرگذاری از انواع داروها و تاثیری که بر شما می گذارند به شما ارائه دهیم. باشد که آگاه و سالم باشید.

 

۲. چاقها داروهای لاغری را از کجا تهیه می کنند

 

مهم نیست داروهای لاغری را از عطاری، داروخانه، فروشگاه مکمل غذایی یا باشگاه ورزشی که در آن ورزش می کنید تهیه کنید ( البته داروخانه اعتبار  بیشتری دارد) مطالعات نشان می دهند افراد معمولا بدون توجه به مکانی که داروهای لاغری را تهیه می کنند تنها به دنبال نتیجه بخش بودن دارو هستند. شاید شما این مطلب را نقد کنید و بگویید که برایتان مهم است از کجا دارو تهیه می شود! مثلا می گویید ” من همیشه از داروخانه خرید می کنم زیرا داروی معتبر و با مجوز می فروشد ” اما آنچه حقیقت دارد این است که تعداد افرادی که برایشان مهم نیست داروی لاغری را از کجا تهیه کنند خیلی بیشتر است. افراد زیادی به دلیل شیمیایی بودن داروها از داروخانه خرید نمی کنند. همین افراد با این دیدگاه که داروهای درون عطاری ها سالم هستند اقدام به خرید از داروهای لاغری از عطاری ها می کنند. بسیاری دیگر هم با این دیدگاه که داروهای لاغری درون باشگاههای ورزشی بهتر جواب می دهند از باشگاه دارهای محترم خرید می کنند.

000040257

 ۳. نتیجه بخش بودن داروهای لاغری

 

این مطلب را بخوانید :  ۱۰ راه جادویی افزایش متابولیسم

داروهای لاغری مثل بقیه داروها تا یک مدت ( نمی توان مدت معینی را مشخص کرد ) به شما نتیجه می دهد.بعد از چند روز یا چند هفته بر حسب میزان مصرف شما بدن تان عادت می کند و به دارو عکس العملی نشان نمی دهد. حتی اگر حجم یا تعداد مصرف دارو را بیشتر کنید نمی تواند تاثیر عمیقی بر شما بگذارد.اینگونه بیشتر خوردن دارو به هیچ وجه نمی تواند به شما کمک کند. بدن وقتی خود را در خطر می بیند به محرک های درون داروها جواب نمی دهد و معمولا دارو بی اثر می شود.

تنها فرد مصرف کنند با توجه به نوع تاثیر دارو بر روی بدن خود می تواند زودتر دارو را قطع کند تا آسیب کمتری به بافت و ارگان های خود برساند.

 

۴. چرا داروی لاغری نه!

اگر بخواهیم داروهای لاغری را به شکلی ساده برای شما معرفی کنیم. داروهای لاغری به چهار دسته بزرگ تقسیم می شوند.

 

دسته اول

دفع کننده چربی ( اورلیستات )

 

یکی از معروف ترین دسته از این داروها در ایران با نام ونوستات و در خارج از ایران با نام زنیکال به فروش می رسد. داروهای اورلیستات با هدف دفع جذب چربی به فروش می رسد.یکی از مواردی که باعث می شود داروهای لاغری اورلیستات یک شکست خورده باشند این است که تنها کار این دارو دفع ۴۰% چربی از غذای مصرفی است. بسیاری از غذاهایی که خورده می شود از منابع کربوهیدراتی ( قندی ) است. و این دارو با منابع کربوهیدراتی هیچ کاری نمی کند.

 از معایب این داروی مضر می توان گفت که آسیبی جدی به کلیه، کیسه صفرا، کبد و ….. می رساند.افرادی که از این قبیل داروها استفاده کرده اند می دانند باید لباس های زیر خود را حتما دور بیندازند!

 

این مطلب را بخوانید :  کاهش وزن 35 کیلوگرمی فلورا در جزیره کاهش وزن

 

دسته دوم

کاهش دهنده های اشتها 

 

این دسته از داروها با نام های بسیاری تقریبا در هر جایی به فروش می رسد. کار اصلی این دارو کاهش شدید اشتها است. معمولا در ترکیب نوین این داروها که به صورت غیرمجاز و ماهواره ای به فروش می رسد از موادی استفاده می شود که به کریستال ( ماده مخدر شیشه ) معروفند. این داروها برای مقطعی کوتاه می توانند ولع خوردن را سرکوب کنند. و به دلیل ضربات مهلکی که به سلامت فرد می زنند بسیار بسیار خطرناک هستند.

این  داروها در کشورمان تا کنون جان برخی از هموطنان عزیز ما را گرفته است. یکی از این داروهای ماهواره ای با نام ( هربال اسلیمینگ ) به فروش می رسد!

 از معایب این داروهای مضر می توان گفت اختلالات روانی شدید،کاهش شدید اشتها و ناهنجاری در رفلکس های معده ای، سردرد های شدید و ….. اشاره کرد.

 

 

دسته سوم

سوزاننده چربی ها بدن (ترموژنیک ها )

 

کار اصلی این داروها تخلیه سلولهای چربی و استفاده از چربی ها به عنوان انرژی است. معمولا این نوع از داروها در فروشگاه های مکمل غذایی و باشگاه های ورزشی به فروش می رسد. این داروهای لاغری از چربی های ذخیره درون سلولی استفاده می کنند. به نوعی می توان چربی سوزهای ترموژنیک را نوعی سالم تر از داروهای لاغری دانست. اگر از این مکمل استفاده کنید و فعالیت کمی داشته باشید هیچ نتیجه ای برای شما به ارمغان نمی آورد.مکمل های ترموژنیک مثل هر داروی لاغری دیگر بدن شما را بستری مناسب برای جذب مجدد چربی می کند.

 

این مطلب را بخوانید :  چگونه بدون مصرف گوشت پروتئین بخوریم؟

از معایب این مکمل های لاغری می توان گفت که به دلیل بالا رفتن ضربان قلب به شکل نامنظم احتمال زیادی برای بیماری های قلبی وجود دارد. ایراد دیگر این نوع مکمل ها تاثیر مقطعی داروها و برگشت بسیار سریع وزن به حالت قبلی یعنی زمانی که چاق بوده اید است. بی خوابی و سرگیجه، همچنین مشکلاتی که برای کبد به ارمغان می آورد از عوارض این دارو است.  

 

 

 

دسته چهارم

ملین ها

 

ملین ها یا داروهای مسهل در بازار به صورت چای یا پودر و قرص قابل تهیه می باشند. کار اصلی این داروها تخلیه روده ای مواد غذایی است.مکانیسم اثر اصلی این دارو دفع آب بدن است. عیب بسیار بزرگ این داروها تنبل شدن دستگاه گوارش و تمایل بدن به ذخیره چربی است.

Capsule(1)

 

۵. همه داروهای لاغری مضر نیستند!

 

همیشه به دنبال ساختن داستانی هستیم که بتوانیم کار اشتباه مان را توجیه کنیم. هر بار موضوعی را بهانه می کنیم تا کاری را تکرار کنیم که هیچ نتیجه ای به جز پشیمانی برای ما به ارمغان نمی آورد. اینکه هیچ داروی لاغری مضر نیست تنها یک افسانه است.

روزگاری در کشور عزیزمان چربی سوزهایی عرضه می شد که هم اکنون نیز به فروش می رسد.در تبلیغات عنوان شده بود که مصرف این داروها می تواند حتی برای زنان حامله نیز مفید باشد و هیچگونه ضرری ندارد. وقتی بیشتر روی این مکمل ها تحقیق شد، محققین متوجه میزان فشار وارده از سوی این مکمل بر روی ارگانهای حیاتی بدن شدند.

 

نوشته سینا شریف زاده نویسنده کتاب راز کاهش وزن

 
 
 

 

 

بدون نظر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper