باور قاشق اضافه



باور قاشق اضافه
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ sina sharifzadeh

باور قاشق اضافه

باور شماره یک را با نام باور چاقی و افسردگی را مطالعه کردید؟

 

 

باور غلط دوم

 

 

من یک قاشق اضافه خوردم پس به خوردن ادامه می دهم.

 

 

باور صحیح


باور یک قاشق اضافه = قاشق ها و لقمه های بیشتر به معنی این است که‌ از باور همه یا هیچ و به بیان بهتر از دیدگاهی سیاه سفید به زندگی نگاه می کنید.

افرادی که اینگونه تصور میکنند که اگر یک قاشق یا لقمه بیشتر بخورند به معنی این است که سرشان زیر آب رفته و فرق نمی‌کند چه یک وجب چه صد وجب، نشان دهنده است که باوری غلط درباره اغلب موقعیت های زندگی شان دارند.

این سبک و شیوه فکری به این دلیل به وجود می آید که افراد تعریف نادرستی از بد و خوب و از حالتی بین این دو برای خود ساخته اند.

فکر کنید برای خوردن یک ساندویچ مرغ به یک رستوران شلوغ رفته اید. در این وضعیت میبینید بعد از گذشت نیم ساعت هنوز غذای شما آماده نشده است.شما از شدت گرسنگی و از اینکه غذا به موقع آماده نشده است حسابی عصبانی می شوید. همه چیز را شبیه به بدترین حالت ممکن میبینید. دوست دارید به افراد درون رستوران حمله کنید 😕😂 به سمت صندوق سفارش گیرنده می روید و سفارش تان را کنسل می کنید و فوق العاده عصبی هستید.

 


به رستوران دیگر می روید و متوجه می شوید در رستوران دیگر همان اتفاق قبلی افتاده است!! تصمیم میگیرید یک غذا از یک رستوران دیگر بخرید و به خانه بروید زیرا فوق العاده بی حوصله و شدیدا عصبی هستید.

حالا دیگر در حالتی هستید که شاید دیگر آن ساندویچ شما را راضی نکند و تمایل دارید ساندویچ بیشتری بخرید و یک عامل جدید بر خوردن بدون فکر برای خودتان ساخته اید‌. داستان بالا یک داستان واقعی پیش آمده از هزاران داستانی است که‌ طی این چند سال شنیده ام.


تفکر سیاه اگر غذا آماده نشد پس همه چیز خراب است یا تفکر سیاه چون من یک لقمه بیشتر خوردم, حالا بیشتر خوردن را ادامه می دهم، از این دسته افکار هستند.


این شیوه فکری در بسیاری از افراد چاق قابل مشاهده است.
صبر کردن تا روز شنبه روزی که قرار است همه چیز خوب شود از این دسته باورهاست.

 

برای شرکت در دوره آموزشی و مشاوره کاهش وزن اینجا کلیک کنید…

 

 

این مطلب را بخوانید :  قدم اولِ تغییر عادت ها

يك نظر

یک دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

  • آزاده گفت:

    سلام آقای شریف زاده واقعا مقاله شما عالیه و من همیشه منتظر مقاله های شما هستم از وقتی که به صورت اتفاقی با سایت شما آشنا شدم و کتاب شما رو مطالعه کردم اولین قدم رو در راه لاغری برداشتم و با راهنمایی های شما و مطالب خوبتون و یه سری کارهای دیگه تونستم تا الان ۸ کیلو از وزنم رو کم کنم واقعا متشکرم خدا قوت جناب شریف زاده .

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper