چرا برای لاغری باید غذا هضم شود؟




چرا برای لاغری باید غذا هضم شود؟

 چرا برای لاغری باید غذا هضم شود؟

 

همانطور که می دانید زندگی ما سراسر استرس است . استرس ها گاهی خوب هستند و در برخی موارد فوق العاده مخرب هستند. بسیاری از استرس های خوب و همه استرس های بد به طور معمول در صورتی که بلد نباشیم مدیریت صحیحی انجام دهیم ما را زمین گیر می کنند. یعنی علاوه بر اینکه بر روی واکنش های رفتاری ما تاثیر می گذارند، می توانند در بیش از ۹۰  % مواقع بر روی بدن و سیستم کارکردی بدن تاثیر منفی بگذارند. بالا رفتن فشار خون و تند شدن ضربان قلب و خیلی دیگر از مسائل که در بلند مدت می تواند بدن را فرسوده کند دلیلی است که در ادامه به آن می پردازیم چرا نباید حین خوردن استرس داشته باشیم.

 بسیاری از افراد که با اضافه وزن مواجه اند، مشکل سوء هاضمه یا گوارش دارند.در اغلب موارد سوء هاضمه دلایل ژنتیکی ندارد، بلکه خودمان با نحوه ی غذا خوردن خود این مشکل را به وجود می آوریم.غذا خوردن برای رفع استرس و نگرانی یکی از دلایل اصلی این مشکل است.

مطالعه این مقاله را از دست ندهید :اختلال در چربی سوزی و نحوه سوخت چربی در ورزش

 

متاسفانه باید بگوییم که سوء هاضمه یا گوارش نادرست می تواند موجب اضافه وزن شود، به این ترتیب که وقتی شخصی احساس اضطراب یا نگرانی می کند، بخشی از دستگاه عصبی مرکزی او که عمل گوارش را تنظیم می کند، خاموش می شود.به این بخش دستگاه عصبی پاراسمپاتیک می گویند.وقتی تحت استرس یا فشار عصبی هستیم، بدن فقط می تواند مقداری از غذای دریافتی را هضم کند و از آنجا که دستگاه گوارش درست کار نمی کند نمی تواند همه ی مواد مفید غذا را جدا کند و ضایعات آن را دفع کند.سوء هاضمه همیشه دارای علایم مشهود نیست.ممکن است شما گاهی مشکلاتی مانند اسیده معده، اسهال یا یبوست داشته باشید، اما نه همیشه.سوء هاضمه می تواند خاموش و بدون عارضه باشد.

 

اگر وقتی مضطرب، عصبی یا تحت فشار هستید، غذا می خورید باید بدانید به جای مواد غذایی لازم چیزی جز مقوا به بدنتان نمی رسانید! بله درست شنیدید. غذا خوردن در این زمان ها چیزی به بدنتان نمی رساند.ممکن است از خودتان بپرسید پس چرا این وضعیت به جای اینکه لاغر کننده باشد، چاق کننده است؟ 

 

سوال جالبی است، اینک به جواب آن گوش کنید : وقتی عمل هضم ناقص صورت می گیرد، بدن به علت دریافت نکردن مواد غذایی لازم وارد مرحله ی محرومیت می شود و بلافاصله انرژی مواد غذایی انرژی دار را ذخیره می کند.بدن فکر می کند چون تحت یک حالت قحطی ( نرسیدن مواد مغذی با ارزش به بدن ) قرار گرفته است باید انرژی را ذخیره کند. دقیقا مثل زمانی که شما از مواد غذایی کالری خالی ( شکر یا الکل ) استفاده می کنید. مواد غذایی کالری خالی موادی هستند که تنها انرژی دارند و هیچ فایده و یا سودی برای بدن ندارند و بدن تمایل به ذخیره آنها به عنوان انرژی مازاد دارد. انرژی مازاد در اغلب مواقع نیز به شکل چربی در می آید.

این مقاله را هم مطالعه کنید :غذا، غذا، همه جا غذا

 

زیاد نگران نباشید.خوشبختانه راه هایی وجود دارد که می توان با کمک آنها از شر استرس هنگام غذا خوردن راحت شد. اگر اغلب تحت فشار عصبی یا روحی هستید، خوردن مکمل های ویتامین ب یا کپسول ب کمپلکس همراه با غذا در کنترل این مشکل بسیار موثر است. البته این کار می تواند اثر استرس روی گوارش و هضم غذا را کنترل کند، ولی استرس را هنوز هم احساس خواهید کرد. برای رفع مشکل باید راه های دیگری نیر به کار گیرید. در مقالات جدید که روی سایت قرار خواهد گرفت خواهید آموخت چگونه استرس را هنگام خوردن کنترل کرده و یک تجربه دلپذیر و سالم را به وجود بیاورید که در آن  وحشت چاق شدن همراه تان نباشد …

 

این مطلب را بخوانید :  مهمترین قدم، قدم اول

 

 

 

telegramradio

۵ نظر

۵ دیدگاه نوشته شده است! می توانید دیدگاه خود را بنویسید

دیدگاه خود را به ما بگویید.

مقالات

در شبکه های اجتماعی با ما باشید

در تلگرام و اینستاگرام رادیو لاغری را جستجو کنید

ثبت نام دوره آموزشی

ایمیل تان را اینجا وارد کنید.

به کانال تلگرام ما بپیوندید

advertisement
JoomShaper